كرمانشاه گهواره تمدن آماده پذيرايي از مسافرين نوروزي

استاندار كرمانشاه گفت: كرمانشاه گهواره تمدن كه مملو از جاذبه هاي گردشگري مي باشد، آماده پذيرايي از مسافرين نوروزي است.

به گزارش کرمانشاه پست سيد دادوش هاشمي استاندار كرمانشاه طي گفتگويي افزود :نوروز فصل رويش دلها و زنده شدن طبعيت است و با آغاز فصل بهار تمامي موجودات يك نشاط و طراوت خاصي پيدا مي كنند كه اين خود نشانه اي از قدرت خدواند در ايجاد تغيير و تحول در طبيعت است.

وي در ادامه با اشاره به اقدامات صورت گرفته جهت پذيرايي از ميهمانان نوروزي در استان‘افزود:موقعيت طبيعي استان در خصوص جاذبه هاي گردشگري و قرار گرفتن در مسير زوار عتبات عاليات و راهيان نور باعث شده كه هرساله مردم استان كرمانشاه در ايام نوروز شاهد حضور گسترده ميهمانان و مسافرين نوروزي از سراسر كشور باشد.

مهندس هاشمي همچنين وجود مناطق عملياتي گردشگري و توريستي در سطح استان را عامل مهم در جهت جذب مسافرين نوروزي عنوان كرد.

وي خاطرنشان ساخت: خوشبختانه برنامه ريزي هاي مرتبط براي پذيرايي از ميهمانان نوروزي در استان جهت ارائه خدمات رفاهي ‘تفريحي ‘گردشگري و همچنين توريستي تدوين شده است تا انشاءا... ميهمانان عزيز با خاطره خوب خاك استان را ترك كنند.

هاشمی استان كرمانشاه را دروازه و گهواره تمدن درخاورميانه عنوان كرد و بيان داشت:استان كرمانشاه از ديرباز مورد توجه انديشمندان جهان اسلام قرار داشته است و رهبر معظم انقلاب اسلامي (مدظله العالي) در سفر تاريخي خود كه سال گذشته به استان داشتند از كرمانشاه به عنوان "سينه ستبر و چهره زيباي ايران اسلامي" نام بردند كه اين تفسير بسيار زيبا موقعيت و جايگاه ويژه استان را نشان مي دهد.

استاندار كرمانشاه در بخش ديگري از سخنان خود،تصريح كرد:خوشبختانه اقدامات لازم براي كنترل بازار شب عيد و همچنين باقيمانده ايام پاياني سال انجام شده است و در اين راستا از دستگاه هاي نظارتي و بازرسي خواسته ايم كه نهايت تلاش و اهتمام خود را براي كنترل قيمت ها و كيفيت مطلوب كالاها بكار گيرند.

وي هچنين اضافه كرد:مسؤلين ذيربط در خصوص ساماندهي متكديان در سطح شهر  بايستي اقدامات لازم  و اثر بخشي خود را انجام دهند.

مهندس هاشمي ازديگر اقدمات مهم و اثر گذار در ايام نوروز را فراهم نمودن فضاي شاد و نشاط با برپايي برنامه هاي متنوع فرهنگي از طريق صدا و سيما و نهادهاي فرهنگي عنوان كرد و گفت:بايد توجه داشت كه ستاد تسهيلات دائمي سفر هاي نوروزي استان با توجه به كاركرد و برنامه هاي خود مي تواند در شناساندن ظرفيت ها و پتانسيل هاي استان موثر و اثر گذار باشد.

وي درادامه،تكميل و اتمام پروژه هاي عمراني نيمه تمام در سطح شهر از قبيل تقاطع هاي غير همسطح توسط شهرداري و آماده سازي طرح هاي مسكن مهر و همچنين آماده سازي فضا و مبلمان شهري را امري ضروري و مهم قلمدا كرد.


مهندس هاشمي در پايان گفت: اميدواريم امسال بيش از سال هاي گذشته شاهد مسافرين نوروزي باشيم زيرا اين ظرفيت و پتانسيل در استان وجود دارد كه ميزبان خيل عظيم گردشگران و مسافرين نوروزي باشد.