سخنی با استاندار جدید کرمانشاه

داوود امامی - اين روزها تغييراستاندار شايد مهمترين خبري است كه استان با آن مواجه است . هاشمی به یکباره کنار گذاشته شد و دمیاد بعنوان دومین استاندار بومی راهی ساختمان سفید رنگ استانداری شد . ضمن تقدیر از زحمات چندساله اخیر مهندس سید دادوش هاشمی که در برخی از پروژه ها باعث تسریع در امور شد این منصب را که فرصتی عظیم جهت خدمت به مردمی محروم برای حاج حجت الله دمیاد میدانم تبریک عرض مینمایم و نکاتی را در این باب با کسب اجازه از صاحب نظران محترم استان ذکر مینمایم :
جناب آقای دمیاد ، فرزند لایق کرمانشاهی و استاندار امروز استان شما به خوبی میدانید که دیار کرمانشاه از لحاظ محرومیت، در زمره محروم ترین استانهای کشور است و در جدیدترین آمار ارائه شده از سوی مرکز آمار ایران ، کرمانشاه بر قله بیکاری کشور جای گرفته و این در حالیست که بسیاری از جوانان تحصیل کرده این دیار برای یافتن شغل های ولو بسیار پایین، راهی دیار غربت شده و رنج های بسیاری را بر خود و خانواده تحمیل می کنند.
مشکلات کرمانشاه اعم از اشتغال جوانان، پروژه های نیمه کاره ، کندی در اجرای راه آهن، عدم توجه جدی به اصلاح و توسعه راه های مواصلاتی، زیبا سازی ورودی و درونی شهرها و ... علاوه بر تزریق بودجه های کارشناسی و دقیق، به مدیریتی صحیح، پیگیر و خستگی ناپذیر و کارآمد نیاز دارد که امروز از شما بعنوان یک مدیر بومی بیشتر از سایر استانداران انتظار میرود رفع گردد زیرا شما از قبل بر امور واقف هستید .
البته این را هم عرض نمایم که انتظار معجزه از شما نداریم اما این انتظار از کسی که سابقه چندین ساله در دولت های نهم و دهم را دارد و چندسالی است که در وزارت کشور و نهاد ریاست جمهوری پست های مهمی را عهده دار شده است، می رود که با مدیریتی نو و استفاده از افراد کارآمد و فعال و بدور از شعار زدگی و سیاسی کاری استان را در مسیر توسعه و ترقی قرار دهید .
از آن جا که رونق و پیشرفت استان که به نوعی توسعه و پیشرفت کشور را به دنبال دارد خواست قلبی و رسالت سنگین ما اهالی مطبوعات است مناسب می دانم در بدو حضور شما معروض گردم ، استان کرمانشاه از ذخایر ارزشمندی برخوردار است که مهم ترین آن ها منابع انسانی است. میزان باسوادی و تعداد دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی، تعداد و حجم مطبوعات محلی و رسانه های مجازی ظرفیت و پتانسیل بالایی ایجاد کرده است که می تواند بالقوه برای هر مدیر و مسئولی در استان فرصت یا تهدید جدی باشد.
آقای استاندار ، در بین قشر فرهیخته رسانه به ویژه روزنامه نگاران و نویسندگان مطبوعات محلی استان افراد شریف، دلسوز، آگاه و متعهد کم نیست، آن ها را چشم و گوش خود قرار دهید؛ آن وقت خواهید دید همین توجه و التفات چه نیروی سحرانگیزی در فضای توسعه و پیشرفت استان کرمانشاه خواهد گشود.
آقای استاندار! بپذیرید روزنامه نگاران و نویسندگان در اینجا باغ و ویلا ندارند، اتومبیل های لوکس و گران قیمت که رنگ چشم ها را مبهوت تماشای خود می کند، ندارند. اهالی مطبوعات ما غالبا از هیچ مدیر و مسئولی چشم داشت شخصی و نفع فردی نخواسته و نبرده اند. آن ها از وسایل و امکانات بیت المال یا هیچ بهره ای نداشته یا کمترین را دارند. با این وجود دغدغه ای بزرگ روح و جان آن ها را آرام نمی گذارد و آن هم توسعه، پیشرفت و تامین رفاه و عدالت اجتماعی جامعه است. بیایید در نیل به این مقصود در کنار اهالی مطبوعات باشید، آن ها را از خود نرانید بلکه آن ها را از خود بدانید. فرمانداران و بخشداران و مدیران ادارات را ملزم به پاسخگویی به افکار عمومی نمایید. می توانید کمیته ای برای رصد کردن انتقادات، پیشنهادات و دل مشغولی اهالی مطبوعات تعیین کنید.
با وجود این که ما شما را بومی استان به حساب می آوریم اما از بین بزرگان و پیشکسوتان برای خود مشاورانی امین برگزینید تا شما را در این مهم یاری رسانند.
مشکلات فراوان اقتصادی،اجتماعی و... گریبان مردم استان را سالهاست گرفته که صد البته در دولت نهم و دهم تلاشهای زیادی صورت گرفته است و در خصوص سایر مشکلات با چاره اندیشی  مسئولان عالی استان می توان این مشکلات را رفع یا کم تر نمود.
ابتدا متذکر می شوم پروژه های عمرانی و توسعه ای زیادی در استان نیمه کار و ناقص مانده اند  که امیدواریم در این خصوص با همراهی مردم و دولت خدمتگزار نسیبت به پیگیری و اتمام آنها بیش از پیش اقدام گردد نظیر پروژه های مسکن مهر که مردم از شنیدن جواب های تکراری امروز و فردای تعاونیها به ستوه آمده اند . از این تعاونی ها بخواهید و نیز به شما پیشنهاد میکنم در بحث مسکن مهر دستورات لازم را در زمینه تحقیق و تفحص مبذول فرمایید .
همچنین در زمینه کشاورزی بسیاری از مردم چشم انتظار حمایت بیش از پیش استانداری و در صدر آن دولت خدمتگزار به امر حمایت از کشاوورزی استان هستند هرچند در سال های اخیر اقدامات بسیار خوبی برای حل مشکلات صورت پذیرفته که انصافآ جای تقدیر دارد ولیکن کشاورزی استان نتوانسته اند عملا از این حمایتها بهره مند گردند .
در زمینه صنعت ، به نظر می رسد بخش صنعت استان بسیار بیش از پیش نیاز به حمایت شما مسئولین عزیز دارد. این سخن نفی کارهای خوب قبل نیست بلکه تاکیدی است برای حمایت بیشتر.
استان پتانسیل زیاد و والایی برای جذب توریست و گردشگر دارد. وجود آثار تاریخی بسیار  زیاد در استان موید این سخن است. به نظر می رسد با تقویت بنیان ها اساسی جذب توریست در استان می توان از این پتانسیل بالا برای ارتقا سطح اقتصاد استان کرمانشاه استفاده نمود. برای مثال برگزاری جشنواره های فصلی و یا ارائه تسهیلات سفر ،تبلیغات جاذبه های استان در رسانه های ملی و کشوری....
این چند نکته که نگاشته گردید تنها بخشی از انتظارات بوده که از لسان این قلم به جنابعالی عرضه شد. در پایان امیدواریم با شناسایی نقاط ضعف و قوت از سوی شما در کنار مدیریت جامع بر حوزه های عمرانی، خدماتی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی شاهد متعادل سازی و رفع هر گونه کاستی بر مبنای توانایی های استان باشیم و بتوانیم با خیز مناسب در راستای سند چشم انداز و برنامه های تعیین شده پیش رویم تا برخی عقب افتادگی های کرمانشاه همچنان پنهان نماند.
و در پایان این نکته مهم و کلیدی را ذکر میکنم تنها چیزی که برای مسئولان می‌ماند، خدمت صادقانه به مردم است که امروز یکی از دغدغه‌های اصلی مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی است .