نطق تکان دهنده فتح الله حسینی / میزان دقیق اجرای مصوبات استان را اعلام کنید !

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه ۴۰ درصد از مردم قصر شیرین بیکار هستند افزود: رئیس جمهور با اعزام هیأتی به کرمانشاه میزان دقیق اجرای مصوبات سه سفر استانی را اعلام کنند.

به گزارش کرمانشاه پست به نقل از خبرگزاری خانه ملت، فتح الله حسینی در نشست علنی امروز (سه شنبه ۳ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود در بیان مشکلات حوزه انتخابیه مربوط به وی گفت: شهرهای سر پل ذهاب، گیلانغرب و قصر شیرین سال های طولانی جنگ تحمیلی در اشغال دشمن بود یا به طور مستقیم درگیر جنگی تمام عیار شد که در نهایت منجر به ویرانی و تخریب منطقه گردید که هنوز هم آثار این تخریب ها در آن منطقه مشهود است.

نماینده مردم قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی افزود: قشر عظیمی از مردم این شهرها در طول سال های جنگ تحمیلی یا به شهادت رسیده یا اسیر شده یا جانباز گشته اند و بسیاری هم به عنوان قشر جنگ زده آواره شدند.

وی با بیان اینکه اصلی ترین شعار دولتهای بعد از جنگ برقراری عدالت اجتماعی بود تصریح کرد: انتظار می رود با توجه به مؤلفه های یاد شده بعد از پایان جنگ مهمترین اولویت های کاری این دولت ها بررسی عمیق شرایط مناطق جنگ زده و برآورد خسارت های ناشی از ویرانی های جنگ باشد.

حسینی ادامه داد: با وجود برخورداری مناطق قصر شیرین از پتانسیل ها و ظرفیت های غنی و ارزشمند بالغ بر ۴۰ درصد مردم شریف این منطقه بیکار هستند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخورداری کشور از منابع غنی نفت و گاز تأکید کرد: با وجود این منابع شهرهای قصر شیرین، سرپل ذهاب وگیلانغرب که وارث دردناک ترین آثار جنگ هستند تنها ۲۰ درصد مردم این منطقه از نعمت گاز برخوردار هستند و تمام روستاهای این شهرها از داشتن گاز محرومند در حالی که لوله انتقال گاز ایران به عراق از میان روستاهای قصر شیرین عبور کرده است.

وی در تشریح مشکلات حوزه انتخابیه خود گفت: بیمارستان شهرهای قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل ذهاب با وجود داشتن ۳ هزار و ۴۰۰ جانباز شیمیایی، اعصاب و روان، فاقد تجهیزات و متخصص درمانی هستند و ساکنین این شهرها برای امور درمانی تخصصی خود به شهرهای دیگر می روند.

حسینی با بیان اینکه جاده های مواصلاتی این شهر مورد بی توجهی قرار گرفته است توضیح داد: نفت شهر با وجود ۲۴ سال پس از جنگ و اشغال از سوی عراق هنوز بازسازی نشده در حالی که بسیاری از مردم این منطقه آرزوی برگشت به وطن خود را دارند.

وی یادآور شد: یکی از مشکلات شدید منطقه ورود افراد سودجو و فرصت طلب است که با سوء استفاده از یک مصوبه مجلس به دنبال تصرف زمین های کشاورزی افراد مستضعف منطقه هستند که از نمایندگان مجلس می خواهم نسبت به اصلاح آن اقدام عاجلی را در نظر بگیرند.

نماینده مردم قصرشیرین در مجلس تصریح کرد: ورود ریزگردها از عراق به یک مشکل اساسی تبدیل شده است که باید به طور جدی پیگیری شود چرا که مشکلاتی را برای مردم و مجروحان شیمیایی ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه شهرک های صنعتی حوزه انتخابیه غیر فعال هستند تأکید کرد: از وزارت صنعت، معدن و تجارت انتظار دارم تا هیأتی کارشناسی برای فعال نمودن این شهرک ها اعزام کنند.

حسینی با بیان اینکه روند اجرای احداث بزرگراه کربلا بسیار کند است تصریح کرد: از رئیس جمهور تقاضا دارم تا با اعزام هیأتی به استان کرمانشاه با بررسی صدها مصوبه سه سفر استانی وی به کرمانشاه میزان دقیق اجرای مصوبات دولت را اعلام کند و قانون مربوط به ایثارگران دفاع مقدس را به اجرا گذارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با یادآوری سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه گفت: این سفر دستاوردهای معنوی و مصوبات کارشناسی عمیق و دقیقی داشت که باید به خوبی اجرا شود چرا که در این صورت بخش عمده ای از مشکلات مردم کرمانشاه مرتفع می شود و من از طرف خود و مردم کرمانشاه از حضور رهبر معظم انقلاب تشکر کرده و در انتظار دیدار مجدد معظم له هستیم.