امروز شاهد پس‌لرزه‌های ناکارآمدی دیپلماسی هستیم

مهدی زارعی - متاسفانه برخی از تصمیمات احساسی و لحظه‌ای که در آن هیچ گونه اجماعی به چشم نمی‌خورد، بسیاری از زیربناهای اساسی کشور، همانند  اقتصاد و سیاست کشور را متزلزل کرده است و امروز شاهد پس‌لرزه‌های این ناکارآمدی دیپلماسی هستیم.

فعال مطبوعاتی و سیاسی استان کرمانشاه گفت: این روزها را باید حساس‌ترین زمان و برهه از انقلاب اسلامی دانست، زیرا چشمان بسیاری از کشورهای دوست و دشمن به سوی انتخابات یازدهم ریاست جمهوری دوخته شده است.

مهدی زارعی در گفتگو با خبرنگار ایلنا در کرمانشاه، افزود: حضور حداکثری و پرشور مردم می تواند بسیاری از نقشه‌های دشمنان را برملا کند، پس بهتر است که مسئولان و متولیان انتخابات، تمهیدات لازم را برای این روز مهیا و فراهم کنند.

وی با اشاره به اینکه حضور گروه ها و جناج های مختلف از گروه طیف می تواند، زمینه حضور حداکثری مردم را در انتخابات یازدهم تضمین کند، افزود: بی شک هم گروه اصلاح‌طلب و هم اصولگرا طرفدارانی برای خود دارند و حضور سالم و رقابت منطقی این دو طیف بزرگ کشور می تواند مشوق حضور مردم به خصوص نسل جوان در پای صندوق های رای گیری باشد.

این فعال سیاسی تاکید کرد: مردم باید در انتخابات یازدهم به دنبال گزینه ای باشند که بتواند از کمترین فرصت به بهترین نحوه بهره ببرد و اجازه ندهد که سیاست و اقتصاد کشور دستخوش تصمیم‌گیری‌های غیرکارشناسانه شود.

سرپرست خبرگزاری آریا در کرمانشاه، تاکید کرد: در انتخابات یازدهم ریاست جمهوری مردم بهتر از گذشته انتخاب خواهند کرد، و بی شک گزینه‌ای را مناسبت برای کشور و نظام می دانند که بتواند بهترین سیاست‌ها و دیپلماسی را در قبال جهان کنونی و کشورهای معاند لحاظ کند.

زارعی در ادامه با اشاره به اوضاع سیاسی و اقتصادی کشور، گفت: متاسفانه برخی از تصمیمات احساسی و لحظه‌ای که در آن هیچ گونه اجماعی به چشم نمی‌خورد، بسیاری از زیربناهای اساسی کشور، همانند  اقتصاد و سیاست کشور را متزلزل کرده است و امروز شاهد پس‌لرزه‌های این ناکارآمدی دیپلماسی هستیم.

این روزنامه نگار با اشاره به اینکه صدمات و آسیب های این مهم به سراسر کشور رسوخ پیدا می کند، افزود: متاسفانه کرمانشاه در هر زمان، بیشترین لطمات را از آسیب‌های ملی دیده است، و در اواخر سال گذشته در سال جاری از نظر اقتصادی فشارهای بسیاری بر بنیان اقتصادی این استان وارد شد.

سردبیر روزنامه امید کرمانشاه گفت: مشکلات مالی، مواد اولیه و ده‌ها مورد دیگر که همگی را باید معلول تحریم‌های همه جانبه دشمنان دانست، دست به دست هم دادند و بسیاری از صنایع و زیرساخت‌های صنعتی این استان تعطیل و یا به صورت نیمه‌تعطیل درآمد.

زارعی با اشاره به اینکه مسئولان ارشد استان با همفکری مدیران ارشد کشوری، تلاشهای بسیاری برای برون رفت کرمانشاه از این وضعیت داشته اند، افزود: متاسفانه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه در ماههای گذشته به دلیل نداشتن رئیس نتوانست به وظیفه اصلی خود بپردازد و چند ماهی صنایع و مراکز تولیدی استان، دچار وقفه هایی شدند.

این فعال مطبوعاتی با اشاره به اینکه باید پیشتر از این‌ها، ریاست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه تعیین و منصوب می شد، گفت: در حال حاضر جهانگیر شاهمرادی سکان این سازمان گسترده را به دست گرفته است و امیدواریم وی همانند دوران حضور و تصدی در شرکت شهرکهای صنعتی استان کرمانشاه که منشا بسیاری از تحولات اساسی در حوزه تولید استان شده بود، بتواند در این پست نیز همچنان موفق عمل کند.

این فرمانده و جانباز دوران دفاع مقدس ارتباط مسئولان و مدیران با رسانه ها را از امتیازات مثبت هر مدیری دانست و افزود: در کشورهای توسعه یافته و مترقی مدیری موفق شناخته می شود که بیشترین تعامل را با رسانه‌ها داشته باشد، زیرا تعامل پایدار با رسانه‌ها، پویایی و شکوفایی آن سازمان و نهاد را به دنبال خواهد داشت.

سرپرست خبرگزاری آریا در استان کرمانشاه، گفت: سال‌هاست که استان کرمانشاه به عنوان قطب کشاورزی کشور معرفی می شود و بارها مسئولان برای قطبیت کرمانشاه در این حوزه قول هایی داده اند که متاسفانه تاکنون این وعده عینیت نیافته است.

زارعی زیرساخت‌های لازم برای تبدیل کرمانشاه به قطب کشاورزی در کشور را کافی و استاندارد دانست و افزود: تمام زیرساخت‌ها و عناصر قطبیت کرمانشاه در حوزه کشاورزی در این استان مهیاست و امیدواریم که هرچه سریع‌تر این رویا به حقیقت بپیوندد.

سردبیر روزنامه امید کرمانشاه، نزدیکی به کشور عراق، بازارچه های مرزی به ویژه مرز پرویزخان را یکی از از امتیازات مثبت استان برای توسعه همه جانبه اقتصادی عنوان کرد و گفت: امیدواریم که روزی فرا برسد که بیش از نیمی از صادرات استان کرمانشاه به عراق و دیگر کشورها، متعلق به تولیدات همین استان باشد و از نقش واسطه‌گری و ترانزیت دیگر استان‌های کشور خارج شویم.