تندیس حقوق بشر در دستان پرستویی

مراسم اهدای جایزه حقوق بشر ایران شب گذشته توسط کمیسیون حقوق بشر کانون وکلای دادگستری استانهای کرمانشاه و ایلام در تالار انتظار کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، در این مراسم، پرستویی در جملاتی کوتاه عنوان کرد: یادم باشد حرفی نزنم که به کسی بر بخورد، نگاهی نکنم که دل کسی بلرزد، خطی ننویسم که آزار دهد کسی را، یادم باشد که روز و روزگار خوش است و همه چیز بر وقف مراد است و تنها این دل ماست که دل نیست.

این هنرمند برجسته ایران تاکید کرد: من تاکنون چه از مراکز داخلی و چه برون مرزی، کم جایزه نگرفته ام ولی باید بگویم که امشب و کسب این جایزه یکی از بزرگترین و پرافتخارترین شبها و لحظات زندگی ام است چرا که از دستان کسانی این جایزه را دریافت می کنم که دم از حقوق بشر می زنند.

پرستویی تصریح کرد: اولین باری که از من پرسیدند چرا بازیگر شدی؟ گفتم که درد باعث شد بازیگر شوم و امروز نیز همین را می گویم «درد باعث شد که بازیگر شوم».

این بازیگر معروف سینمای ایران، افزود: در مدت 10 سالی که در دادگستری مشغول فعالیت بودم از نزدیک با مشکلات و درد مردم در ارتباط بودم و همواره این دغدغه را داشتم که چگونه می توان درد را فریاد زد و فکر کردم که از طریق بازیگری می توانم درد را فریاد بکشم.

وی تاکید کرد: تنها چیزی که مرا به سمت بازیگری کشاند، فریاد زدن دردهای مردم و جامعه بوده و هست.