گزارش مرکز آمار ؛ استاندار را به چالش می کشد !

فرزاد پورمرادی - روز گذشته دادوش هاشمی استاندار کرمانشاه در گفتگویی از صادرات 50 درصدی به عراق از طریق مرزهای پرویزخان و خسروی در استان کرمانشاه خبر داد . وی چنان از خدمات دولت تعریف و تمجید کرده که گویی تاکنون کشور بخود ندیده است .

اما هاشمی بنظر بدنبال فرافکنی و بی توجهی به آمارهای رسمی منتشره زیرمجموعه دولت خدمتگزار خویش! یعنی مرکز آمار ایران است . این مرکز گزارش نتایج آمارگیری نیروی کار تابستان را منتشر کرد و متاسفانه بیکاری استان با افزایش محسوسی نسبت به سال قبل به 14/1 درصد رسیده است .

پس خوب مشخص است سهم آنهمه صادرات از درگاههای تجاری استان به احاله مسئولیتی در قبال تهیه اشتغال سایر نقاط کشور بجز کرمانشاه تبدیل شده که جوانان این دیار از آن بی بهره اند .

اگر برای اشتغال سهمی در صنعت نیز در نظر بگیریم و به مسکن مهرش مهرورزانه بنگریم می بینیم سهم اشتغال این مهرورزی در صنعت برای جوان جویای کار استانی همراه با کاهش بوده و به 23/5 درصد رسیده است .

بنظر می رسد مخالفان و منتقدان فرمانده کاخ استانداری به بیراهه نرفته اند که اینگونه به نقد آن ساختمان سفید می پردازند . حتی بالاترین مرکز آماری دولت نیز وعده های استانی مقامات را رد یا به تردید رهنمون می کنند .

نیک پذیرفتنی است هر مقام مسئولی بدنبال توجیه و بهتر معرفی کردن عملکرد خویش است اما این نکته را نیز باید دانست در قبال آمار رسمی دولتی که حتی بسیاری بر آن شک دارند باید دست به عصا سخن گفت .