معمای جشن پاکسازی میادین مین استان کرمانشاه !

نامه وارده - یش از دو دهه از پایان جنگ تحمیلی رژیم بعث صدام علیه جمهوری اسلامی میگذرد اما به دلیل وجود میادین مین ؛ گلوله ؛ بمب و توپ های عمل نکرده ؛ همچنان در روستا های مرزی شاهد قربانی شدن و شهادت ومجروحیت جمعی از هم وطنانمان و از جمله کشاورزان و دامداران شریف هستیم.

پاکسازی نقاط آلوده به مواد منفجره وظیفه وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح است . این عزیزان هم طی چند سال گذشته در این زمینه زحماتی را متحمل شده و شهدای عزیزی را تقدیم نموده اند که به روح مطهر آنان درود میفرستیم. در اواخر بهمن ماه سالجاری دعوتنامه ای برای جناب آقای دکتر حاج فتح الله حسینی نماینده مردم شرافتمند شهرستانهای سرپلذهاب ،قصرشیرین و گیلانغرب جهت شرکت در همایش جشن پاکسازی میادین مین استان کرمانشاه ارسال گردید.

ایشان علی رغم اینکه برای زحمات نیروهای جان بر کف پاکسازی میدانهای مین ارزش و احترام خاص قائل هستند و کار وزارت دفاع را در پاکسازی بخش اعظم مناطق الوده مثبت برآورده می نماید اما بر این باورند که هنوز مناطق مرزی حوزه انتخابیه اش بطور کامل پاکسازی نشده و این موضوع میتواند همچنان جان شیرین مردم بزرگوار منطقه را تهدید نماید. آقای حسینی تلاش برای حفظ جان موکلینش را وظیفه خویش دانسته و بر اساس سوگندی که برای دفاع از حقوق ملت در مجلس یادکرده است؛ خودم را ملزم به پیگیری موضوع میداند .

طبیعی است وقتی جشن پاکسازی مناطق آلوده به مین و مواد منفجره برگزار میشود یعنی در هیچ جای مناطق مرزی آزادشده که محل زندگی مردم است ؛ مین و مواد منفجره ای وجود ندارد تا جان مردم را تهدید نماید. این مسئله یعنی ان که مسئولان ذیربط رسما و علنا مسئولیت مشکلات احتمالی در این زمینه را تقبل کرده اند.

نماینده مردم هم همین را یاداور شده اند. ایشان طی نامه ای به وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح چنین نوشته اند: این موضع گیری قاطعانه و خدا پسندانه و با واکنش و استقبال گرم مردم حوزه ی انتخابیه مواجه شد و مردم طی تماسهای مکرر تلفنی و با نوشتن نامه ؛مراتب تقدیر و تشکر خود را نسبت به موضع گیری خدمتگزار خودشان در مجلس ابراز نمودند آنچه تعجب بر انگیز و جای سوال دارد این است که عده ای قلیل و انگشت شمار نسبت به موضع گیری این نماینده بر اشفته و عصبانی شده اند.

اگر چنانچه نماینده مجلس نسبت به سرنوشت و سلامت کشاورزان و دامداران سخت کوش و مردم شرافتمند منطقه بی توجه بود ؛ باید از وی انتقاد می شد اما برعکس حالا که وی چنین با صراحت و شجاعت از حق مردم دفاع نموده است ؛ عصبانی شده اند؟؟؟!!!حالا مردم با مطالعه متن نامه ارسالی حاج فتح الله حسینی خطاب به وزیر وزیر محترم دفاع قضاوت خواهند کرد که حق با کیست؟

چه کسانی دلسوز مردم بوده و برای دفاع از حق آنان از هیچ کوششی فرو گذار نمی کنند و چه کس یا کسانی برای خوش آمد فلان مسئول شهرستانی ویا استانی چشم خود را بر واقعیات بسته و به خطری که ای بسا در حال و آینده تعدادی از هم وطنانمان را تهدید می نماید ؛ بی توجه هستند . همانگونه که ملاحظه میشود نماینده مردم مطلب غیر عقلانی و بر خلاف خواسته و نظر مردم نگفته اند . ایشان بعنوان وکیل مردم بر این باورند که هنوز در منطقه مواد منفجره وجود دارد .

حالا هر یک از مقامات محلی و استانی و یا اشخاص دیگر نظری غیر از این دارند و مدعی هستند که هیچ مین و مواد منفجره ای در منطقه باقی نمانده است با شجاعت آن را بیان والبته مسئولیت جان کسانی که خدایی ناخواسته بعدها با این مواد برخورد خواهند نمود را رسما بپذیرند. در این صورت آقای حسینی علنا اعلام می نمایندکه نه تنها نامه خود را پس میگیرند بلکه رسما هم بابت اینکه چنین نامه ای نوشته اند؛ از مدعیان عدم وجود مواد منفجره ناشی از جنگ تحمیلی ؛ عذرخواهی خواهند نمود.

سخن آخر اینکه نوشته ها و مصاحبه های کسانی که مدعی هستند هیچ مین و مواد منفجره اب در سه شهرستان سرپلذهاب ، قصرشیرین و گیلانغرب وجود ندارند؛ بعنوان سند در حافظه مردم باقی خواهد ماند. اگر خدایی ناخواسته فردا و فرداها مین و گلوله های عمل نکرده جان شخص یا اشخاصی را با خطر مواجه نمود؛ چه جوابی برای مردم منقطه دارند؟ مخالفت نماینده مجلس نه گناه است نه جرم! اما نباید به خاطر مخالفت با نماینده چشم خود را بر حقایق ببندیم و حقوق مردم را پایمال نمائیم