مواضع دکتر مطهري در مقابل تحولات اخير قابل تقدير است

اين روزها عرصه مجادله و کشمکش بين سه قوه مجريه، مققنه و قضائيه وارد مرحله جديدي شده است تا جايي که مي بينيم برخي از مسئولان اين قوه ها، از اصل موضوع خارج شده و به فرع و حواشي مي پردازند.
نگارنده نزديک به چهار سال پيش به صراحت از عدم کارآمدي دولت دهم خبر داد.
در آن ايام بر خلاف تمام تبليغات، نشانه هايي از قانون گريزي دولت نهم که در پايان سالهاي آخرين اين دوره به چشم مي خورد، لمس مي شد.
بعد از امتداد يافتن کيفيت و کميت دولتمردان نهم و دهم، اين موضوع به وضوح عينيت يافت، تاجايي که امروز بيشترين تنش ها و اختلاف نظرها در اين دولت نمود پيدا کرده است.
انحصارطلبي، حاشيه سازي، تک روي و... از صفات بارز دولت دهم است که اين ويژگيها مشکلات و تنگناهاي بسياري براي مردم و حتي جايگاه و وجه بين المللي کشور به وجود آورده است.
عدم توجه به فرامين رهبري و راهکارهاي منطقي و اصولي ارائه شده از سول معظم له، جبهه گيري در مقابل نمايندگان مجلس، عزل و نصبهاي بي مورد و شتابزده و بعضا تلافي جويانه از صفات بارز دولت دهم در ماههاي پاياني عمرش است.
ولي خوشبختانه مي بينيم که وکلاي مردم در مجلس شوراي اسلامي با تدبير و درايت خاصي که دارند، در مقابل قانون شکني ها و قانون گريزي هاي دولتمردان دهم ايستادگي مي کنند.
برخي از نمايندگان نيز با استفاده از ادله و براهين لازم و محکمه پسند تخلفات بيمشار دولت را يادآوري و تذکر مي دهند، تخلفاتي همانند استفاده هاي غيراصولي و غيرقانوني از منابع صندوق توسعه ملي، افزايش نقدينگي هاي شرنگ آسا در سطوح کمي و کيفي جامعه، شيب و صعود سازي براي نرخ ارز مرجع و غير مرجع، اولتيماتوم هاي بي موقع  به حوزه هاي مختلف و...
آن طور که از شواهد پيداست؛ دکتر علي مطهري نماينده مردم تهران نمود بازر و خط اول منتقدان دولت دهم است.
لازم به يادآوري است که تمام بدنه دولت دهم را اصولگرايان تشکيل مي دهند و همين يک دست شدن دولت که برخي اين وضعيت را ايده آل ترين حالت براي کشورداري مي دانستند، امروز اوضاع مملکتي را وارد چالشهاي داخلي و خارجي کرده است که در طول تاريخي سياسي و اقتصادي انقلاب اسلامي کم نظير بلکه بي نظير بوده است.
در بين نمايندگان منتقد دولت، دکتر علي مطهري، نماينده مردم تهران که نمونه بارز يکي از اصولگرايان مي باشد، به سختي و با پشتکار خاصي بيشترين انتقادهاي کارشناسي و علمي را متوجه دولت دهم به ويژه دکتر محمود احمدي نژاد کرده است.
بي شک وجود چنين افرادي در مجلس شوراي اسلامي از يک طرف باعث پويايي ديگر وکلا مي شود و از ديگر سو؛ وضعيت منفعلي برخي از دوستان را تغيير خواهد داد.
مطهري به عينه نشان داد که فرزند خلف همان استاد شهيد است، استادي که براي پياده کردن اسلام واقعي و ناب محمدي(ص) جان خود را فداي آرمانهايش کرد.
به هر حال چنين که از اوضاع معلوم است، براي برون رفت از مشکلات به وجود آمده تنها راه حضور هم گروهها و طيف ها در انتخابات آينده رياست جمهوري است.
زيرا قبضه شدن دولت در دست جريان فعالي مي تواند آينده اي مبهم و نگران کننده براي ديپلماسي کشور به دنبال داشته باشد و وضعيت مملکت را وخيم تر از حال حاضر کند.
همانطوري که همه مي دانيم ابتدايي ترين واصلي ترين شعار دولت دهم توزيع عادلانه ثروت در بطن و سطوح جامعه و مبارزه با فساد مالي، اقتصادي و... بود، ولي اوضاع به وفق مراد دوستان نبود، تا جايي که بزرگترين اختلاس مالي تاريخ اين مملکت در دولت دهم به وقوع پيوست.
از يک طرف حضور همه گروهها و جناحها باعث افزايش سطح مشارکت مدني خواهد شد و هم مي تواند بهتر و جامع تر به رفع اوضاع مملکتي بپردازد.
همه اميدواريم که انتخابات يازدهم صحنه تقابل و رقابت سالم و قانوني گروها، طيفها و احزاب قانوني کشور باشد و نيز اميد داريم که سکان دولت يازدهم به دست گروه و فردي باشد که بتواند مال توسعه، ارتقا و حفظ جايگاه واقعي و بحقه ايران در مجامع بين المللي باشد.