اعتراض به گرانی ؛ از تریبون مجلس تا نماز جمعه کرمانشاه

دامنه اعتراض مقامات استان نسبت به گرانی افسارگسیخته هر چه بیشتر می شود .

به گزارش کرمانشاه پست با نزدیک شدن به عید نوروز هر روز شاهد افزایش کنترل نشده قیمت انواع کالاهای مصرفی و خوراکی در سطح کشور و استان کرمانشاه هستیم . موج گرانی ها اعتراض نمایندگان و امام جمعه کرمانشاه را بدنبال داشته است .

بنابراین گزارش در حالی که هفته گذشته فتح الله حسینی نماینده قصرشیرین ؛ سرپلذهاب و گیلانغرب در طی تذکری به وزیر صنعت، معدن و تجارت خواستار جلوگیری از افزایش قیمت کالاهای ضروری شد؛ آیت‌الله علما خطیب جمعه کرمانشاه نیز دولت را در افزایش قیمت ها مقصر دانست .

آیت الله علما در خطبه های این هفته نماز جمعه کرمانشاه گفت : بسیاری از گرانی ها و کمبودها به تحریم ربطی نداشت و می شد با تدبیر و مدیریت آن را کنترل کرد .

از سطح شهر نیز مردم بشدت از وضع نابسامان بازار گله مند و دولت را مسبب گرانی ها می دانند . یک بازنشسته در گفتگو با کرمانشاه پست در پاسخ به این سئوال که علت گرانی ها را چه می داند گفت : مگر مسئولی وجود دارد !

در روزهای اخیر قیمت ها با نوسان شدیدی همراه است و مردم نسبت به افزایش کالاهای اساسی بخصوص با نزدیک شدن به سال نو شمسی نگرانند . آنها ادعای مقامات متولی در کنترل بازار را با دیده تردید می نگرند .