کارنامه اشتغال دادوش هاشمی به روایت اعداد و آمار + جدول

کرمانشاه پست : فرزاد پورمرادی – کشمکش آمدن و پذیرش دادوش هاشمی بعنوان استاندار کرمانشاه در میانه و انتهای پاییز 88 تنها به آن صلح نامه بزرگان استان پایان نپذیرفت . در حالی که فرهاد تجری مهمترین حامی وی در مجمع نمایندگان هشتم استاندار شدن هاشمی را اعلان رسمی کرد کرمی راد دیگر عضو مجمع مهمترین مخالفش هر چه توانست بانجام رسانید تا از انتخابش جلوگیری کند .

پس از پیاده شدگان از قطار مجلس هشتم ؛ مجمع نهم اما در یکدستی مخالفت با استاندار جای کم و کاستی نگذاشته است . هر چه بوده در مخالفت و موافقت تنها به مجمع خلاصه نشده که خارج از این نوشتار است . آنچه شد اما تأیید و امتداد کار دادوش هاشمی بعنوان استاندار کرمانشاه تا بامروز است .

حال چندماهی به پایان یک مدیریت پرچالش کرمانشاه باقی نمانده و بنظر می رسد صدایی برای رفتن و آمدن کسی در اطراف و اندرونی کاخ سفید استانداری شنیده نمی شود . همگان به ماندن و نرفتنی تن داده اند . بنظر دعوا و تلاش تا پس از انتخابات ریاست جمهوری خرداد آینده تعطیل شده است . هر چند ضرب شست نشان دادن ها برایش پایانی متصور نیست .

در این بین تنها نکته ای که رها شده سنجش عملکرد برای افکار عمومی است . نه رسانه استانی و نه رسانه های مکتوب و مجازی استان رغبتی به هر دلیل برای سنجش کارنامه مسئولین و مقامات بلندپایه نشان نمی دهند و این برای کارنامه رسانه ای کرمانشاه مناسب و شایسته نیست .

چالش و تضارب آرا به همراه نقد مدیران نه در خطوط قرمز ملی است و نه ناخوشایند رسالت رسانه ای . خزیدن در پستوی توجیهات و یا تمکین به حداقل های لبخند مماشات و همراهی نتیجه اش همین چهره نامناسب و ناپسند رسانه های استانی است . دردی که همگان از آن می گویند و گویی تکانی برای حلش دیده نمی شود .

البته این مسأله تنها در رسانه پدیدار نیست . همین چند روز پیش بود که بزرگان فکری کردستان در دانشگاه تهران یادمان سردشت شیمیایی را برگزار کردند . در حالی که در بغل گوش خودمان در زرده و نسار دیره صدها زخم خورده شیمیایی داریم و بزرگانمان ! حتی برای تمجیدی کناره گرفته اند . گویی نجوایی از دوری گزینی هراس آلود زنهار می دهد .

در هیچ دو مورد بالا خط قرمزی بنام بلبشوی سیاست امروز کشور نهفته نیست که بسیاری چنین در غلط پنداری و انزوا بسر می برند . هیچ ارگان و سازمانی در هر وادی نیز نمی تواند و نمی خواهد و تابحال نبوده است که بصرف نقد صادقانه و کارگشا درهای سازندگی گفتمان را در استان پلمپ کند . حداقل تا کنون خوشبختانه جز در ترتیبات و تصمیمات کلان چنین نبوده است .

با بهره گیری از چنین مقدمه کوتاهی عرصه نقد استان را تلنگری لازم و ضروری است و بی توجه به اخم و گلایه و لبخند و شادابی مخالفان و موافقان این خط نوشته ها ؛ بعنوان تازه ترین طی طریق ها صادقانه می نویسم کمیته اشتغال تحت ریاست دادوش هاشمی در طی سه سال اخیر موفق عمل نکرده و مطابق آمار مراکز رسمی کشور هر سال شاهد افزایش نرخ بیکاری و نزدیک شدن رتبه بندی استان به رأس استان های با نرخ بالای بیکاری کشور هستیم .

بر اساس این آمار در حالی که استان در سال 89 در رتبه هشتم کشوری بوده در سال 90 با سه پله سقوط در کف 5 استان اول بیکاران کشور قرار گرفته است . این در حالی است که مطابق جدول زیر نرخ بیکاری همواره در طی سالیان اخیر در حال افزایش بوده است :

جدول نرخ بیکاری سه سال اخیر

سال آمارگیری نرخ بیکاری سالیانه رتبه بندی کشوری
1388 13.8 7
1389 14.5 8
1390 15.7 5

این افزایش در سه فصل سال جاری مرتب در حال افزایش بوده و از نهم کشوری در بهار به دومین استان در پاییز سقوط کرده است :

جدول نرخ بیکاری بهار؛تابستان و پاییز 1391

فصل زمانی نرخ بیکاری فصلی رتبه بندی فصلی کشوری
بهار 13 9
تابستان 14.1 8
پاییز 18.8 2
زمستان - -

با این مقدمه برای راهگشایی وضعیتی اینگونه بر آن شدیم میز نقد و گفتگویی درین باره بگشاییم و با دعوت از مسئولان ؛ کارشناسان و نمایندگان درباره چند و چون این آمار به بحث و گفتگو بنشینیم و چه خوب است در گام اول شخص استاندار محترم پاسخگوی سئوالات ما باشند . بدون شک هیچ دستی بمانند نقد صادقانه و همه جانبه همیار تلاش مدیران نخواهد بود .


انتشار این مطلب بدون ذکر نام نویسنده و نام تارنما ( هر دو ) پیگرد قانونی دارد