دادوش در باران رفت، دمياد در بهار آمد

نشریه فال و تماشا : شاهروز احمدی - نمي دانم شما هم همينطور فکر مي کنيد يا نه؟ داستان برکناري غافلگيرانه هاشمي مرا بياد داستان متکي و زيمباوه انداخت با اين تفاوت اينبار نه يک وزير بلکه يک استاندار و مقصد نه زيمباوه بلکه استانبول بود که الحق هر دو سفر خوش نگذشت. زماني هاشمي در استانبول مشغول رايزني، تجارت و سياحت بودند فکر کردم اين سفر آخر استاندار است و بعد از آن از سکانداري به زير خواهد آمد. چون اين سفر نزديک ميلياردي پر از حاشيه هاي خطرناکي بود که مي توانست اشتباه آخر يک استاندار ناموفق از زيرکي باشد.

بنابراين گروه تحريريه آنرا به فال نيک گرفتند و در پي تنظيم تحليل گروه سياسي نشريه در خصوص سفر پرحاشيه استانبول و اخراج نمايندگان و مدافعان هاشمي در کميسيون مجلس با حضور وزير بودند.

خلاصه بعد از تنظيم اين تحليل؛ خبر غافلگير کننده اي پيچيد و ورق سياست برگشت که از سرو صداي استان تا مجلس شانسي در گِل نشست و ستاره اقبال يک استاندار اينچنين خاموش شود بنابراين تيتر اول ما هم با کلمات جديدي در شرايط جديد تغيير پيدا کرد":» دادوش در باران رفت//دمياد در بهار آمد« که در آن مفهوم خاص خود نهفته و پيام خود را به همراه داشته که همانا پيام مردم استان است و آنرا منتقل مي نمايد. . و در اين بازي روزگار شايد درسي نهفته باشد که:» معاونتي آمد و غفوري را آواره کرد تا معاونتي ديگر بيامد و هاشمي را بيچاره کرد«

البته تعبير بد نشود اما اگر در جاده کرمانشاهيان به خاکي نزيم و در مديريت گردوغبار ايجاد نکنيم شايد نه منتقدي پيدا شود و نه معاونت ها هرگز اينچنين ظهور و بروز کنند و فکر کنم حداقل در استان کرمانشاه اين آخرين حلقه گمشده اين بازي سنتي باشد و آنرا به فال نيک مي گيريم.

بعد از حمد و سپاس خداوند و ابراز خرسندي با مردم اين خطه به ميمنت اينکه فرزندي ديگر از اين ديار هميشه استوار سکان هدايت استان را بدست گرفته است؛ آنچه لازم است استاندار آينده اين خطه مهندس حجت الله دمياد که قطعا مي داند و بر اساس نيازهاي اساسي، اورژانسي و قطعي بايستي بر آن همت گمارد اين است که:

1) بازارچه مرزي پرويزخان دروازه تجارت بين المللي و رونق اقتصادي اين استان است نياز است ضمن بررسي هاي لازم، جريانات حاکم بر آن؛ از انحصار اشخاص درآيد.

2) مديران شايسته بومي و نيروهاي ارزشي و توانمند جهت تحول و پيشرفت استانشان به مناصب اصلي و جايگاه در خور مديريت خود گمارده شوند.

3) خانه تکاني معاونين و بعضي زيرمجموعه ها و حتي فرمانداران مصلحتي با کارنامه ضعيف با نظر مشورتي نمايندگان و مشاوران آگاه به مسايل استان انجام شود.

4) پروژه هاي گازرساني قصرشيرين، کانال کشي بتني و غير کارشناسي بيلوار و گاوشان زير نظر و هدايت شرکتهاي بدون صلاحيت فني کارشناسي و حاشيه اي بازرسي وبازنگري شود.

5) خانه تکاني اساسي مديران وارداتي، وضعيت و ناتوان و همچنين پيمانکاران غيربومي که استان را احاطه کرده اند بخاطر هدايت امور سياسي و فرهنگي و عمراني با دلسوزي و خلوص هرچه بيشتر يک ضرورت است.

و تذکر اين خواسته ضروري است که بررسي و پيگيري مسايل ناصواب گذشته استان که خواسته اصلي مردم کرمانشاه است؛ مي طلبد نمايندگان مجلس، اهالي رسانه و منتقدين، مديريت گذشته داشته ماجرا را به گلوگاه تحت قانون براي اجراي عدالت هدايت نمايند.

اميدها بر آنست که هواي کرمانشاه با آمدن مرد بهاري لطيف و تلطيف شود و ايام بکام گردد.