برکناری استاندار کرمانشاه وتجدید خاطره برکناری متکی

صدای جامعه : قاسم قاسمی - قطار دولت دهم هرچه به ایستگاه پایانی خود نزدیک می شود خواسته یا نا خواسته از مسافران آن کاسته می شود؛شب گذشته شاهد خبر برکناری استاندار کرمانشاه بودیم ؛خبری که هرچند غیر منتظره بود ،اما با توجه به مسبوق به سابقه بودن چنین مواردی در دولت نهم ودهم برای همه ما عادی به نظر می رسید .

برکناری جناب آقای مهندس هاشمی در واپسین ماههای دولت دهم یاد آورخاطره برکناری وزیر امور خارجه در سنگال وجناب آقای محسنی اژه ای در واپسین روزهای دولت نهم بود.

اینکه چرا در واپسین ماههای عمر دولت مدیر اجرایی استان به ناگاه بر کنار می گردد از حوصله بحث ما خارج است ؛اما چیزی که دغدغه ما است و مارا وادار به نگاشتن این مقال می کند ،وضعیت آشفته اقتصادی در روزهای منتهی به پایان سال است ؛ به اعتراف اکثر مسئولین خصوصا شخص رئیس جمهور مردم ما سخت در مضیقه می باشند ،لذا روزهای پایانی سال به مدیریتی منسجم و مدیری پر تلاش نیاز مند است.

بی شک طی ماههای گذشته جلسات فراوانی توسط استاندار جهت کنترل وضعیت اقتصادی استان برگزار شده و بر نامه ریزیهای مدونی انجام گرفته و بخشنامه های  متعددی صادر شده است که با بر کناری ار شد ترین مدیر اجرایی استان نباید انتظار داشت به نحو احسن اجرا شوند؛هرگونه جابجایی حتی در شرایط عادی مسائل اقتصادی ، اجتماعی و....؛ تحت تاثیر قرار می دهد ؛ حال که وضعیت عادی نیست و گذران زندگی برای مردم مشکل است ؛ عوارض اینچنین جابجایی دو چندان می شود وقاطبه مردم خصوصا قشر آسیب پذیر جامعه لطمه می بینند.

مقام معظم رهبری در جمع پر شور مردم تبریز از استیضاح وزیر در ماهای پایانی دولت انتقاد کردند و آنرا کار بی فایده ای دانستند که هیچگونه کمکی به مردم نمی کند لذا رئیس جمهور محترم باید آن نصیحت وتذکر مقام معظم رهبری را در مورد مجلس به دولت نیز تعمیم می داد واز عزل ونصب مدیران خودداری می کرد .

مردم غیور و همیشه در صحنه کرمانشاه متاسفانه زیان خواهند دید شاید با انتصاب استاندار جدید پروژه های مهم متوقف نگردد اما یقینا از سرعت آن کاسته می شود ؛ واقعیت این است که برنامه های کوتاه مدت و میان مدتی که توسط آقای هاشمی جهت اقدامی عاجل برای کنترل آشفته بازار کنونی تدوین شده است در اجرا با وقفه مواجه خواهد شد ویا از کیفیت آن کاسته خواهد شد.

در پایان باید گفت که مردم استان کرمانشاه در آزمونهای مختلف سر بلند بیرون آمده اند وهمیشه به ولایت و وطن خود عشق ور زیده اند  حال سزوار نیست که در این برهه از زمان با اتخاذ چنین تصمیماتی از سوی دولت  فشاری مضاعف بر آنها وارد گردد و کام آنها در آستانه سال جدید تلخ شود. بدرود/