برای استاد شهرام ناظری و غریبانه زیستنش در استان کرمانشاه !

کرمانشاه پست : فرزاد پورمرادی – استاد شهرام ناظری 63 ساله شد . من به همین نام می خوانمش . باندازه ای بزرگ است که تمام تعاریف و تمجیدها را پشت سرنهاده و نیاز به تمجید و غلو کردن ندارد.

کرمانشاه در کنار سه هزار آثار باستانی اش بدون شهرام ناظری اش کامل نخواهد شد و با آن عجین شده است .

آنچه اما نگارنده را به تعجب واداشت سکوت متولیان فرهنگی و … در باب تمجیدی برای استاد حداقل در سطح کرمانشاه بود . معمول است تکریم بزرگان در جوامع متمدن . آنهم برای کشوری به قدمت ایران و استانی به بلندای کرمانشاه .

به همین نمونه هایش می شود اکتفا کرد که قامت مقاماتش به اندازه بزرگی این خطه کشور نیست و این نباید سبب کدورت آنها شود . کمی تأمل کنند درمی یابند پایین تر از خاکش نشسته اند .

استاد ناظری نه وابسته به آنهاست و نه خود را فراتر از کرمانشاه می بیند بلکه در قلب تک تک کرمانشاهیان و ایران و فرهنگ دوستان دنیا جای دارد چه اگر غیر این بود شوالیه ادب و هنر فرانسه ؛ هنرمند برتر آسیا و مورد تکریم دبیرکل سازمان ملل متحد قرار نمی گرفت . بنظر غریبگان آنسوی آب بهتر به تکریم بزرگان ما می پردازند !

و چه بد خواهد بود اگر دستان احترام در برابر بزرگان عرصه فرهنگ ؛ هنر و فرهیختگان هر کشوری کوتاه شود . آنچه امروز دیدم کوتاه شدن همین دستان بود . دریغش کردند و نباید می شد . حداقل بیاد شنیدن های نازنین استاد می افتادند که روحشان را تازه می کرد و لبخند محبت بر لبانشان جاری می ساخت . دو خطی تمجید مشکل ساز نمی شد و به کسی بر نمی خورد .

سخن فراوان است و گفتن تا بخواهی … اما در این روز خجسته تولد استاد شهرام ناظری را به تمام فرهنگ دوستان ایران و سراسر دنیا تبریک می گویم .